Loe, kuula, nuputa » Liiklusohutus

Liiklusohutus
Paiknemine sõiduteel, ümberreastumine
Esimese asjana pea meeles, et sõiduteel võib jalgrattaga sõita ainult äärmisel parempoolsel rajal. Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal või hoopis teepeenral.
30 / 07 / 2011 Saada see sõbrale
Vasak- ja tagasipööre
Siin pildil on võrdväärsete (samaliigiliste) teede ristmik. Sellepärast, et siin ei ole ei peatee märki ega ka ''Anna teed'' märki. Sellisel ristmikul peab teed andma paremalt lähenevale sõidukile.
20 / 06 / 2011 Saada see sõbrale
Õppesõit, algaja juht
Autoga on tore sõita. Veelgi toredam on autot ise juhtida. Mis Sa arvad: millal ja kuidas tohid Sa ise alustada päriselt auto juhtimist? Enne autojuhilubade saamist tuleb alustada õppesõiduga. Autoteedel võib üksikkorras sõitu õppida kas sõiduauto või kerge mootorrattaga alles siis, kui oled vähemalt 15 ja pool aastat vana!
07 / 06 / 2011 Saada see sõbrale
Märguanded - jalgratta või mopeediga
Jalgrattur ja mopeedijuht peavad oskama teistele käega märku anda sellest, mida nad kohe tegema hakkavad!
22 / 05 / 2011 Saada see sõbrale
Mootorratas
Mootorrattaga sõites peavad kiivrid kindlasti peas olema, aga alla 12-aastane laps ei tohi mootorrattal isegi tagaistmel sõita!
15 / 05 / 2011 Saada see sõbrale
Mopeediga sõitma!
Kes võib mopeediga sõita ja mis asi see mopeed üldse on?
08 / 05 / 2011 Saada see sõbrale
Reguleerimata ülekäigurada
Seekord räägib sebra, kuidas üle sõidutee minna reguleerimata ülekäiguraja kaudu.
01 / 05 / 2011 Saada see sõbrale
Märguanded
Liiklemises on väga tähtis osa märguannetel. Kuidagi tuleb ju teistele teada anda, mida järgmisena teha kavatsed. Olulisemad märguanded on: pidurdamisest teatamine, suuna näitamine, ohutuled ja helisignaal.
25 / 04 / 2011 Saada see sõbrale
Raudtee ületamine
Kõige paremad kohad üle raudtee minemiseks on sellised, kus on olemas kas raudteefoor või tõkkepuu, või mõlemad koos. Sellises kohas on lihtne: üle raudtee tohib minna vaid siis, kui raudteefooris ei põle punane tuli ning tõkkepuu on üleval.
17 / 04 / 2011 Saada see sõbrale
Rullikad ja rula
Sõpradega koos on tore igasuguseid asju teha. Kui päike paistab, võiks ju ka rullikate või rulaga sõita ning trikke teha.
10 / 04 / 2011 Saada see sõbrale
Sõitjate vedu
Jalgratta või mopeediga tahaks ikka aegajalt sõpru sõidutada. Teisi sõidutada tohib aga ainult siis, kui mopeedil või jalgrattal on teise inimese jaoks eraldi iste. Samuti peab teise sõitja jaoks olemas olema kaitsekiiver.
03 / 04 / 2011 Saada see sõbrale
Mina ja minu ratas
Kevad on käes ja kindlasti oled juba oma jalgratta välja toonud. Loe järgnevad õpetused hoolsasti läbi.
20 / 03 / 2011 Saada see sõbrale
Seadusandlus
Liiklemise reeglite täitmist kontrollib ehk liiklusjärelevalvet teostavad politseiametnikud, abipolitseinikud ja muud ametiisikud neile seadusega antud volituste piires. Liikluseeskirja nõuete rikkumise eest karistatakse.
12 / 03 / 2011 Saada see sõbrale
Reguleerimata ristmik ja mitmerealine liiklus
Mõnes kohas ei ole ristmikutel üldse foore ega ka ülekäiguradasid. Seal tuleb olla eriti ettevaatlik ja tähelepanelik!
06 / 03 / 2011 Saada see sõbrale
Liiklusõnnetusest teatamine
Avariid ei meeldi mitte kellelegi. Mõnikord neid siiski juhtub ja siis on hea teada, mida teha tuleb! Vajadusel saad Sa ka oma vanemaile öelda, mida nad tegema peavad.
25 / 02 / 2011 Saada see sõbrale
Teele väljasõit
Rattaga sõites tuleb teada mitmeid märke. ''Anna teed'' märk on üks sellistest tähtsatest märkidest, mida kindlalt teada tuleb. See märk teatab kõrvalteel sõitvale juhile, et ees on peatee ning seal sõitvad sõidukid tuleb kõik läbi lasta.
20 / 02 / 2011 Saada see sõbrale
Sõidukiirus
Sõiduteede ääres võid näha punase äärega ümaraid märke, mille sees on number. Need märgid ütlevad autojuhile, mis on suurim ohutu kiirus sellel teel. Näidatud numbrist kiiremini ei tohigi sõita!
09 / 02 / 2011 Saada see sõbrale
Käitumine ristmikul
Üks tavaline ristmik võib välja näha nii nagu siin pildi peal näidatud. Peateed näitab peatee märk. Kõrvalteel sõitjad peavad peateel sõitjatele teed andma. Siin pildil on ka üks tahvel. See tahvel näitab peatee suunda. Siin pildil pöörab peaatee ristmikul paremale.
23 / 01 / 2011 Saada see sõbrale
Raudtee ületamine
Kui foor ja tõkkepuu puuduvad, siis tuleb üle raudtee minekuks kõigepealt peatuda umbes 10 meetri kaugusel esimesest rööpast. Tuleb hoolega vaadata ja kuulata, et ega rongi ei tule. Kui rongi ja muud raudteesõidukit tulemas ei ole, siis tuleb raudtee ületada viivituseta. Joosta ei tohi.
14 / 01 / 2011 Saada see sõbrale
Maantee ületamine
Võrreldes linnaga on maantee liiklus võib-olla lihtsam, aga ka palju ohtlikum. Ohtlikum just selle pärast, et autod sõidavad hästi kiiresti ja kusagil ei ole valgusfoore!